Telefonul consumatorului s-a schimbat. La ce numar vei suna de-acum?
Pana acum, numarul de telefon la care consumatorul putea suna pentru a face sesizari sau reclamatii era 0800.080.999, apelul fiind gratuit din reteaua Romtelecom. Acest numar a fost schimbat recent, printr-un act normativ publicat in Monitorul Oficial, care stabileste, totodata, ca apelul catre noul numar va fi taxat la tarif normal in toate retelele de telefonie.
Ordinul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului nr. 473 care modifica masurile de informare ale consumatorilor a fost publicat in Monitorul Oficial, nr. 823 din 7 decembrie 2012.
Potrivit actului normativ, noul Telefon al Consumatorului, INFOCONS, va fi 021.9551, o linie telefonica cu tarif normal in toate retelele. Aceasta in conditiile in care, pana in prezent, numarul de telefon la care consumatorul putea suna era 0800.080.999, apelul fiind gratuit din reteaua Romtelecom.
Practic, conform noilor reglementari, toti operatorii economici vor afisa noul numar de telefon la loc vizibil, adica langa casa de marcat, langa orarul de functionare, in spatiul de comercializare sau, dupa caz, de prestare a serviciului. Afisarea acestei informatii se va face conform modelului prevazut de actul normativ publicat recent:
Mai mult, operatorii economici sunt obligati, conform legii, sa afiseze inclusiv contactele comisariatelor judetene pentru protectia consumatorilor in a caror raza teritoriala se afla. Conform noilor prevederi, operatorii vor afisa, pe langa cele mentionate, si contactele comisariatelor regionale, intrucat Ordinul ANPC stabileste ca, de-acum, comisariatele se vor reorganiza, in functie de regiunile tarii. Astfel, se vor constitui 8 comisariate regionale la nivel national, iar fiecare dintre acestea va cuprinde judetele din regiunea respectiva, dupa cum urmeaza:
Comisariatul Regional pentru Protectia Consumatorilor Regiunea Nord-Est, cu sediul la Iasi, va cuprinde judetele: Iasi, Botosani, Neamt, Suceava, Bacau si Vaslui;
Comisariatul Regional pentru Protectia Consumatorilor Regiunea Vest, cu sediul in Timisoara, va cuprinde judetele: Timis, Arad, Caras-Severin si Hunedoara;
Comisariatul Regional pentru Protectia Consumatorilor Regiunea Nord-Vest, cu sediul la Cluj-Napoca, va cuprinde judetele: Cluj, Bihor, Bistrita-Nasaud, Maramures si Salaj;
Comisariatul Regional pentru Protectia Consumatorilor Regiunea Centru, cu sediul la Brasov, va cuprinde judetele: Brasov, Covasna, Harghita, Mures, Sibiu si Alba;
Comisariatul Regional pentru Protectia Consumatorilor Regiunea Sud-Est, cu sediul la Galati, va cuprinde judetele: Constanta, Galati, Buzau, Tulcea, Braila si Vrancea;
Comisariatul Regional pentru Protectia Consumatorilor Regiunea Sud-Muntenia, cu sediul la Ploiesti, va cuprinde judetele: Prahova, Dambovita, Arges, Ialomita, Calarasi, Giurgiu, Teleorman.
Comisariatul Regional pentru Protectia Consumatorilor Regiunea Bucuresti-Ilfov, cu sediul in Bucuresti, va cuprinde judetul Ilfov si Municipiul Bucuresti;
Comisariatul Regional pentru Protectia Consumatorilor Regiunea Sud-Vest Oltenia, cu sediul la Craiova, va cuprinde judetele: Dolj, Olt, Valcea, Gorj si Mehedinti.
Telefonul consumatorului, denumit si INFOCONS, este o linie telefonica cu tarif normal, la care consumatorii pot suna pentru a primi informatii cu privire la modul in care pot face sesizari sau reclamatii cu privire la produsele si serviciile ce le sunt puse la dispozitie.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!