Lucrarile de reabilitare a infrastructurii CFR produce pagube de milioane de euro in cadrul companiei
Odata cu introducerea noului plan de mers al trenurilor 2012-2013, compania CFR SA, condusa de Cristian Ghibu, „are grija”ca garniturile CFR Calatori sa nu circule zilnic, in intervalul 8.00-14.00, din cauza executarii unor lucrari de reparatie la linii pe unele sectiuni. Restrictiile impuse de administratorul infrastructurii feroviare produc o gaura de zeci de milioane de euro companiei CFR Calatori.
Lucrarile de reabilitare a tronsoanelor pe Coridorul IV paneuropean afecteaza noul Mers al Trenurilor 2012-2013. Liderii de sindicat din sistemul feroviar ne-au declarat ca in fiecare zi, CFR SA isi planifice executarea unor lucrari de reparatie la linii in cel mai solicitat interval orar de catre clientii CFR Calatori . “intre 3 si 6 ore sunt restrictii de circulatie, respectiv inintervalul 08.00-14.00. Atunci, sunt planificate foarte putine trenuri. Acestea circula pe firul deschis traficului, in anumite conditii, cu limtari de viteza. Cele mai bune ore comerciale sunt in intervalul 08.00-14.00. Chiar daca exista cerere, CFR Calatori nu poate prelua pasagerii din statii. Blocarea trenurilor inseamna diminuarea veniturilor CFR Calatori si implicit cele aleadministratorului infrastructurii feroviare, care incaseaza taxa de utilizare a infrastructurii de la CFR Calatori. Oamenii vor renunta la transportul pe calea ferata. Aceste restrictii inseamna si cresterea cheltuielilor CFR Calatori pentru personalul de deservire a trenurilor”, ne-au explicat liderii de sindicat. Potrivit acestora, noul Mers al Trenurilor va fi afectat si de lucrarile de reabilitare a podurilor dunarene. “Se vor deschide noi santiere de lucru pentru reabilitarea podurilor dunarene pe tronsonul Fetesti-Saligni si a tronsoanelor de cale ferata: Curtici – Simeria, Simeria – Coslariu si Coslariu – Sighisoara”, ne-au spus sursele citate.
CFR Calatori se pregateste sa inlocuiasca trenurile REGIO formate din locomotiva si vagoane cu automotoare si rame electrice. “Din totalul de 1.378 de trenuri care vor circula, in medie, pe zi in noul plan de mers al trenurilor, 210 trenuri sunt deservite cu 78 de automotoare Desiro, iar alte 127 de trenuri cu alte tipuri de automotoare din seria 700, 900 si 1.000. Trenurile REGIO formate din locomotiva si vagoane trebuie inlocuite cu automotoare moderne si rame electrice care pot fi cuplate intre ele, asigurand un numar suficient de locuri necesare transportului de pasageri pe distante mici, intre orase apropiate, maxim pana la 100 km. Este nevoie de automotoare si rame electrice, tinand cont de sistemul implementat de CFR Calatori prin care se vrea, treptat, mersul de tren cadentat, incepand cu trenurile REGIO”, ne-au mai spusliderii de sindicat.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!