Autostrada Sibiu-Orastie intarzie in executie datorita ALUNECARILOR DE TEREN

 

Cei aproape 82 de kilometri de autostrada dintre Sibiu si Orastie, la care termenul prevazut in contractele semnate cu constructorii era aprilie 2013, nu vor fi dati in circulatie decat spre finele anului viitor.

Anuntul a fost facut de mai multi reprezentanti ai constructorilor, care saptamana trecuta, au anuntat ca termenul prevazut in contract nu poate fi respectat din cauza unor lucrari suplimentare ca urmare a unor alunecari de teren, informa recent evz.ro.
Cu o lungime de 82,07 km, autostrada care va lega municipiul Sibiu de Orastie a fost impartita in patru tronsoane aproximativ egale, valoarea totala a celor patru contracte atribuite in vara anului trecut fiind de 2,018 miliarde de lei fara TVA.

La 1 septembrie stadiul la cele patru tronsoane era urmatorul, conform datelor CNADNR remise capital.ro: lot 1 (24,1 km) 24,3%, Lot 2 (19,7 km) 30,2%, Lot 3 (22,1 km)  30,6% si Lotul 4 (16,1 km) 32,13%

In ultimele trei luni, lucrarile au avansat, depasind in unele cazuri mult peste 50%.

Cu toate acestea, trei dintre cei patru constructori au anuntat ca nu vor putea respecta termenele, iar costurile suplimentare spera sa fie acoperite din fondurile europene.

Potrivit evz.ro, noile termene asumate de constructori ar fi vara lui 2013 pentru lotul 1 (antreprenor Strabag SRL), septembrie 2013 pentru lotul II (antreprenor general asocierea Straco Grup – Studio Corona SRL) si noiembrie 2013 pentru loturile III si IV, unde antreprenorii generali sunt Impregilio SpA si, respectiv, asocierea Astaldi – Euroconstruct Trading – Astalrom.

Lucrarile de amploare pe cele patru tronsoane ale autostrazii Sibiu – Orastie au inceput dupa finalizarea proiectarilor, undeva la debutul verii trecute. Odata cu aceste lucrari au fost descoperite si o serie de zone cu probleme de stabilitate a solurilor, chestiuni care potrivit constructorilor nu puteau fi anticipate.
In cazul lotului II, cel care include varianta ocolitoare a municipiului Sebes, au aparut intarzieri din cauza unui tunel care trebuia construit pentru traversarea a doua linii de cale ferata din apropierea municipiului acum sufocat de traficul de tranzit. „intre timp, CFR a mai avizat construirea unei linii private, iar in cadrul modernizarilor liniilor de cale ferata ale CFR pe langa cele doua existente a mai fost proiectata si o a treia. Dupa discutii de cateva luni, s-a ajuns la solutia ridicarii unui tunel peste trei linii de cale ferata, doua ale CFR si una industriala”, a declarat Mircea Mereut, director de proiect din partea Straco Grup. in plus, potrivit lui Mereut au existat si probleme cu exproprierile pe o lungime de aproximativ 400 de metri, probleme rezolvate abia acum doua saptamani, prin adoptarea unei Hotarari de Guvern, informa evz.ro citat de capital.ro.

Cea mai spectaculoasa lucrare de pe noul traseu de autostrada este situata pe lotul III, construit de Impregilio – un viaduct lung de un kilometru si cu o inaltime maxima de aproape 80 de metri, care acum este la un stadiu fizic al lucrarilor de aproximativ 80%. insa de ambele parti ale viaductului exista probleme cu alunecarile de teren, probleme care solicita noi solutii tehnice. Iar aceste solutii tehnice presupun costuri suplimentare pe care statul roman nu le poate suporta, a aratat Gabriel Teodorescu, directorul general al Consitrans, firma care asigura supervizarea generala a lucrarilor autostrazii Sibiu – Orastie. „Cu lucrarile necesare acum nu ne putem incadra in bugetul alocat”, a aratat Dan Groza, coordonator de proiect din partea Impregilio SpA. insa compania este dispusa sa se mobilizeze pentru a termina lucrarile pana la finele anului viitor, dupa gasirea surselor de finantare necesare. Stadiul lucrarilor pe tronsonul IiI este de 55%, a mai anuntat Dan Groza. El a explicat ca “suntem in intarzieri deoarece in zona kilome¬trului 62 pe autostrada, se cunoaste o zona cu potential foarte mare de alunecari: zona Apoldu de Sus, unde au si aparut niste miscari masive de pamant care nu au putut fi prevazute de la stadiul de ofertare”.

Probleme cu alunecarile de teren au aparut si pe tronsonul IV al viitoarei autostrazi, lot castigat spre executie de Astaldi – Euroconstruct Trading. Sorin Scarlat, directorul adjunct al proiectului, sustine ca aceste probleme amana finalizarea lucrarilor. „Cele doua zone cu alunecari de teren nu au putut fi controlate de la inceput. in prezent stadiul fizic al lucrarilor este de 53%, iar finalizarea lucrarilor o preconizam spre finalul anului 2013”, spune Sorin Scarlat, citat de evz.ro Fondurile necesare suplimentarii lucrarilor la autostrada vor fi asigurate, spera autoritatile romane, de Uniunea Europeana. in acest sens, oficialii CNADNR au demarat negocieri cu reprezentantii UE. 85% din valoarea proiectului autostrazii Sibiu – Orastie este finantata de Uniunea Europeana prin Programul Operational Sectorial Transport.

capital.ro.

Cuvinte cheie: , , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie