Ivatherm, Gerovital si Elmiplant au ajuns in Japonia, Taiwan si Egipt

 

Cu apa termala de la Herculane, însa „made in” France, der­matocosmeticele românesti Ivatherm se gasesc pe raf­turile a circa 1.000 de farmacii de pe piata locala. Începând cu acest an ele au luat si drumul Ucrainei, Egiptului si Taiwanului. Mai mult, planurile pe termen lung vizeaza o pondere a exporturilor de peste 50% din totalul businessului. Aceleasi planuri se gasesc si pe lista Farmec, cel mai vechi producator local de produse cosmetice.

„Faptul ca am fost brand românesc cred ca ne-a ajutat la început pentru ca lumea a încercat din curiozitate. Dupa prima experienta ne-au adoptat ca brand. Mai mult, apa termala de la Herculane era cunoscuta ca benefica pentru piele si nu numai”, spune Rucsandra Hurezeanu, fondatoarea companiei Ivatherm.

Cum a început?

Povestea Ivatherm, singurul jucator român de pe piata dermatocosmeticelor, începe în 2005, când Rucsandra Hurezeanu a simtit nevoia sa îsi construiasca propria afacere dupa un deceniu în domeniul farma. A terminat Facultatea de Medicina si imediat dupa s-a angajat în domeniul farma. Ea recunoaste ca a avut însa un exemplu pe care sa îl urmeze, pe cel al mamei sale, care la începutul anilor ’90 si-a deschis prima farmacie privata. Apoi businessul s-a extins si în distributie si productie. Tot mama a fost cea care a sprijinit-o financiar sa porneasca la drum.

A început prin a studia proprietatile apei termale de la Herculane, cea mai veche statiune balneara din Europa, potrivit celei care detine businessul Ivatherm. A mers în Franta, unde a contractat o echipa de cercetatori care sa studieze apa de la Herculane. „Pentru business este im­portant ca producem în Franta deoarece industria locala nu are aceeasi expertiza. În Franta exista câteva sute de producatori care nu realizeaza neaparat produse în nume propriu, ci si pentru alte companii.” Productia de cosmetice în Franta este evaluata la 15 mld. euro, fata de mai putin de un miliard de euro în România.

Apa termala folosita de Ivatherm provine dintr-un izvor termosalin cu debit foarte mare. Apa vine de la 2.000 de metri adâncime si când ajunge la suprafata are 45 de grade, astfel este aproape sterila. Mai mult, îsi pastreaza compozitia si nu se altereaza prin transport.

A prins gustul exporturilor

Începând cu acest an compania a început sa si exporte în state precum Ucraina, Egipt si Taiwan. „Mai mult, purtam discutii si cu alte piete si primim în permanenta oferte din toate colturile lumii. Cei interesati ne-au gasit la o cautare pe internet în contextul în care brandurile de dermatocosmetice sunt tot mai cautate, în lume existând doar 8-10 astfel de branduri.”

În acest context, Rucsandra Hurezeanu spune ca este posibil ca în 5-10 ani ponderea exporturilor sa depaseasca 50% din totalul businessului. „Depinde de unde vom exporta. Am decis sa iesim si pe alte piete pentru ca piata de dermatocosmetice din România este mica, fiind evaluata la doar 20 de milioane de euro.”

De asemenea, produsele Gerovital si Elmiplant se gasesc de ceva timp pe rafturile magazinelor si farmaciilor din Europa, Asia si Africa asezate lânga cremele si demachiantele gigantilor mon­diali care investesc în promovare sume ce se pot apropia de valoarea întregii piete de cosmetice din România. În România brandurile Gerovital sau Elmiplant sunt printre cele mai vechi, având în spate o istorie de zeci de ani. Farmec a facut primele exporturi în urma cu circa 40 de ani, catre state precum Japonia, Spania si Dubai. La momentul acela compania Farmec era condusa de tatal lui Mircea Turdean – actualul director general, care avea prieteni în fiecare dintre cele trei tari. Astfel, primele vânzari în afara tarii au fost realizate catre prietenii tatalui sau din Japonia, Spania si Dubai.

Producatorul de cosmetice Farmec Cluj-Napoca mizeaza si în prezent pe exporturi, ponderea acestora în cifra de afaceri urmând a ajunge la 50% în urmatorii zece ani, fata de 10% în pre­zent.

Pariurile producatorului de cos­metice pentru anul acesta sunt Ucraina si Polonia, dupa ce anul trecut a mizat pe Ungaria si Republica Moldova.

Cristina Rosca, zf.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie