Regele asfaltului Nelu Iordache ridicat de DNA

 

Procurorii anticoruptie fac, joi, perchezitii la firmele Romstrade si Blue Air, detinute de Nelu Iordache, într-un dosar privind posibile deturnari de fonduri în cazul lucrarilor la autostrada Arad – Nadlac, au declarat surse judiciare.

Nelu Iordache Foto:dailybusiness.ro

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din România (CNADNR) a reziliat recent contractul pentru construirea primului tronson al autostrazii Nadlac-Arad, încheiat cu o asociere din care face compania Romstrade, controlata de omul de afaceri Nelu Iordache, motivul principal fiind întârzierea lucrarilor.

Directorul general al CNADNR, Mircea Pop, declara pentru MEDIAFAX ca motivul principal al rezilierii contractului este reprezentat de întârzierile în executie, proiectul fiind în prezent la stadiul de 20%, fata de 70%, cât ar fi fost indicat.

Pop adauga ca exista si alte motive pentru rezilierea contractului. „Este un complex de împrejurari, mai amplu”, preciza seful CNADNR.

Premierul Ponta afirma, confirmând informatiile transmise anterior de MEDIAFAX, ca proiectul de constructie a autostrazii Arad-Nadlac, finantat si de catre Uniunea Europeana, a fost licitat în conditii considerate de Comisia Europeana ca fiind gresite, astfel ca este posibila rezilierea contractului si organizarea unei noi licitatii.

MEDIAFAX anunta înca din luna iulie ca oficialii Comisiei Europene pregatesc o scrisoare de întrerupere a uneia din platile solicitate de catre CNADNR pentru un contract de constructie a autostrazii Arad-Nadlac în contextul în care au fost identificate „iregularitati si suspiciuni de frauda”.

Constructia autostrazii Nadlac-Arad a fost împartita în doua loturi, pe o distanta totala de apropae 39 kilometri. Primul a fost adjudecat de asocierea româno-portugheza Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea revine companiei germane Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.

Finantarea este asigurata din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene.

Lucrarile au început în toamna anului trecut, termenul de finalizare a ambelor tronsoane ale Autostrazii Nadlac-Arad fiind anul 2013.

Romstrade a înregistrat, în 2011, un profit de 2,6 milioane de euro, adica jumatate din cel obtinut în 2010, potrivit Forbes Romania. În urma cu doi ani, cifra de afaceri a companiei era de 134 milioane de euro.

În 2009, Romstrade era cel mai mare constructor local, având un profit de peste 31 milioane de euro si o cifra de afaceri de 268 milioane de euro.

În 2011, Romstrade avea, potrivit datelor depuse la Ministerul Finantelor, 1.623 de salariati.

Nelu Iordache a figurat în editia 2011 a Topului Forbes 500 Miliardari pe locul 28, cu o avere de 150 milioane de euro.

 

Catalin Lupasteanu, mediafax.ro

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie