Seful ANAF pune sechestru pe CFR Marfa

 

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), condusa de Serban Pop, a instituit sechestru asigurator asupra tuturor activelor aflate in patrimoniul CFR Marfa, respectiv cladiri, terenuri, locomotive, vagoane si masini. Cu toate acestea, conducerea Ministerului Transporturilor se gandeste sa apeleze la „un artificiu la limita legii” prin care sa transfere o parte din aceste bunuri din patrimoniul CFR Marfa in administrarea CFR SA.

Daca nu le-a reusit privatizarea CFR Marfa, guvernantii se pregatesc sa matraseascaaverea operatorului national de transport feroviar de marfa. intre timp, inspectorii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, condusa de Serban Pop, au instituit sechestru asigurator asupra tuturor activelor aflate in patrimoniul CFR Marfa, respectiv cladiri, terenuri, locomotive, vagoane si masini.

Chiar daca toate bunurile CFR Marfa se afla sub sechestru asigurator, conducerea Ministerului Transporturilor ar putea cere trecerea unor cladiri si terenuri din patrimoniul operatorului national de transport feroviar de marfa in administrarea CFR SA pentru a acoperi datoriile de aproximativ 800 milioane de lei, pe care operatorul feroviar de marfa le are fata de administratorul caii ferate.

Presedintele Federatiei Mecanicilor de Locomotiva, Iulian Mantescu, ne-a confirmat aceasta informatie. “in urma cu aproape doua saptamani, inspectorii ANAF au venit la CFR Marfa si au instituit sechestru asigurator asupra tuturor activelor. Daca pana acum, ANAF a pus sub sechestru doar cladirile si terenurile CFR Marfa, de aproximativ doua saptamani este instituit sechestru asigurator asupra vagoanelor si locomotivelor. Se vrea trecerea terenurilor, statiilor si depourilor CFR Marfa in administrarea CFR SA. Daca nu s-a putut privatiza operatorul national de transport feroviar de marfa, conducerea Ministerului Transporturilor incearca sa matrasasca activele”, ne-a declarat Iulian Mantescu. Potrivit acestuia, Ministerul Transporturilor ar putea trecere activele CFR Marfa in ograda administratorului infrastructurii feroviare, “printr-un artificiu la limita legii”. “Nu stim cum se vor tranfera activele supuse sechestrului asiguratoriu.

Fosta conducere a CFR SA, din mandatul fostului ministru al Transporturilor, Miron Mitrea, este cercetata de procurori pentru infiintarea Societatii Feroviare de Turism si transferarea celor mai atractive active sub umbrela SFT”, ne-a mai spus liderul de sindicat. Iulian Mantescu a precizat ca depourile CFR Marfa si CFR Calatori trebuie sa fie administrate de o directie speciala aflta in subordinea CFR SA. “Depourile unde se repara locomotive si vagoane nu trebuie privatizate. Trebuie sa existe anumite tarife si fiecare operator sa aiba acces in depouri”, a precizat presedintele FML.

In topul celor mai mari datornici la bugetul de stat,CFR Marfa este pe locul 4 si avea, la finele lunii septembrie, datorii de 394,2 milioane de lei, din care 207,5 milioane de lei din TVA, 172,9 milioane de lei din dobanzi si penalitati de orice fel, 9,1 milioane de lei din alte impozite si taxe, 2,7 milioane de lei din impozitul pe profit si 1,86 milioane de lei din impozitul pe venit din salarii.

Puterea.ro.

Cuvinte cheie: , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie