Legea audiovizualului modificata prin OUG: Licentele TV acordate numai societatilor fara datorii la stat

 

CNA va acorda licente audiovizuale de televiziune doar societatilor care la data solicitarii nu au restante fata de bugetul de stat, iar serviciile de programe generaliste nu mai sunt considerate ca avand pondere semnificativa in formarea opiniei publice, conform modificariii Legii audiovizualului 504/2002.

Potrivit OUG de modificare a Legii audiovizualului, adoptata marti de Guvern, „procedura si conditiile de eliberare si modificare a licentei audiovizuale se stabilesc prin decizie a Consiliului”, iar „solicitantii au obligatia sa depuna declaratii notariale, emise la momentul solicitarii licentei audiovizuale, prin care societatea comerciala care solicita acordarea licentei, precum si fiecare asociat sau actionar care detine o cota mai mare de 20% din capitalul social ori din drepturile de vot ale unei societati titulare de licenta audiovizuala declara pe propria raspundere daca este investitor sau actionar direct ori indirect la alte societati comerciale de comunicatie audiovizuala, cu precizarea procentului detinut din capitalul social al acestora, precum si sa depuna certificate fiscale din care sa rezulte ca la data solicitarii licentei audiovizuale, societatea care solicita acordarea licentei nu inregistreaza obligatii restante la bugetul de stat”.

Pana in prezent nu era necesar ca societatile care cereau licenta de la CNA sa faca dovada ca nu au datorii la stat.

O alta prevedere a OUG este aceea conform careia „serviciile de programe cu pondere semnificativa in formarea opiniei publice sunt serviciile de programe de stiri, de analize si dezbatere pe teme politice si/sau economice de actualitate”. Astfel, OUG modifica actuala Lege a audiovizualului, potrivit careia „serviciile de programe cu pondere semnificativa in formarea opiniei publice sunt serviciile de programe generaliste, de stiri, de analize si dezbatere pe teme politice si/sau economice de actualitate”.

Aceasta prevedere influenteaza modul de calcul a pozitiei dominante pe piata a unui proprietar de servicii de televiziune. Astfel, Legea audiovizualului in forma sa actuala prevede ca „in procedura de evaluare a pozitiei preponderente in formarea opiniei publice, unei persoane fizice sau juridice i se iau in considerare acele servicii de programe din categoria celor definite la alin. (2) lit. d) (servicii de programe cu pondere semnificativa in formarea opiniei publice, n.r.) pe care aceasta fie le furnizeaza in calitate de titular de licenta audiovizuala, fie la care aceasta detine, direct sau indirect, o cota mai mare de 20% din capitalul ori drepturile de vot ale unei societati titulare de licenta audiovizuala”.

Pe de alta parte, OUG prevede si faptul ca „licenta audiovizuala analogica sau digitala poate fi cedata catre un tert numai cu acordul Consiliului, cu asumarea de catre noul titular a tuturor obligatiilor decurgand din licenta si cu prezentarea certificatelor fiscale din care sa rezulte ca la data solicitarii acordului Consiliului pentru cedarea licentei, atat societatea titulara cedenta a licentei, cat si societatea cesionara nu inregistreaza obligatii restante la bugetul de stat”.
De asemenea, OUG prevede ca licenta audiovizuala analogica se retrage de Consiliu daca „titularul nu depune la Consiliu, in termen de 6 luni de la data aplicarii unei amenzi, dovada achitarii acesteia, cu exceptia situatiilor in care titularul a contestat decizia de sanctionare aplicata de Consiliu, caz in care obligatia achitarii amenzii este suspendata de drept pana la pronuntarea hotararii judecatoresti definitive si irevocabile de solutionare a contestatiei”. Pana acum, CNA putea retrage o licenta daca titularul acesteia nu depunea la Consiliu, in termen de 6 luni de la data aplicarii unei amenzi, dovada achitarii acesteia.

Mediafax.ro.

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie