eMag a vandut 70% din actiuni pe 83 de milioane de dolari
Suma pe care africanii de la Naspers au platit-o pentru 70% din actiunile eMAG este de 83 de milioane de dolari, conform rapoartelor financiare ale companiei facute publice recent si din informatiile disponibile in presa internationala, citate de zf.ro.
Lansat in 2001 ca un magazin online de sisteme de calcul si produse de birotica, eMAG, cel mai mare magazin online din tara noastra a ajuns, in prezent, sub umbrela grupului Naspers, unul dintre cei mai mari jucatori online din lume.
Cea mai mare tranzactie din online-ul romanesc pana in prezent s-a incheiat in luna iulie, atunci cand grupul sud-african Naspers a cumparat 70% din actiunile eMAG, cel mai mare retailer online din Romania. Dupa sase luni de intalniri si discutii cu sud-africanii de la Naspers, cele doua companii au batut palma in aceasta vara. Nu s-au oferit detalii legate de valoarea tranzactiei, ci doar ca Naspers a preluat 70% din actiunile eMAG.
Astfel, noua structura a actionariatului s-a modificat dupa cum urmeaza: Naspers – 70%, Iulian Stanciu – 21,6% si Radu Apostolescu – 8,4%. Practic, Sebastian Ghita si-a facut exitul din eMag, unul foarte profitabil. In 2009, el platise, alaturi de Iulian Stanciu zece milioane euro pentru controlul companiei, suma nefiind oficiala.
eMAG a avut in 2011 o cifra de afaceri de 145 de milioane de euro si un profit net de 1,2 milioane de euro. Judecand dupa cifra de afaceri, eMAG este cel mai mare magazin online din sud-estul Europei, pe piata locala, avand o cota de 70%. Pe locul doi este grupul FIT Distribution, care incorporeaza printre altele PCFun, PC Garage, Electrofun, Garage Mall, controlat de omul de afaceri Marius Ghenea.
Grupul Naspers este unul dintre cei mai mari jucatori online din Asia, America de Sud, Africa, Rusia si Europa Centrala. Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 5,3 miliarde dolari in ultimul an financiar si este evaluata la Johannesburg Stock Exchange la 21,6 miliarde dolari. Principalele operatiuni ale grupului se desfasoara in domeniul internetului (cu focus pe comert online si platforme de social media), televiziune cu plata si furnizarea de tehnologii conexe, precum si print media. Naspers este recunoscut pentru numeroasele investitii in companii lider in mediul online, cu operatiuni pe pietele emergente, precum Tencent – cel mai mare provider de internet si servicii mobile cu valoare adaugata din China, Mail.ru – cea mai mare companie de internet din Rusia – si MIH Allegro, o companie cu un portofoliu diversificat de e-commerce si operatiuni in peste 15 tari din Europa Centrala si de Est. Pe piata romaneasca, Naspers controleaza PayU Romania, platformele online autovit.ro, mercador.ro, compari.ro si este unul dintre actionarii Fashion Days. Potrivit declaratiilor lui Koos Bekker, CEO Naspers, grupul intentioneaza sa mai cumpere intre 10 si 20 de companii pana in martie 2013, in principal in Europa de Est. Naspers a cheltuit 227 de milioane de dolari, anul trecut, achizitionand patru companii, iar in prezent dispune de un buget de 1,19 miliarde de dolari pentru achizitii.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!