BLACK FRIDAY – un succes. Cel mai bine s-au vandut produsele scumpe: laptopuri si televizoarele 3D sau smart
BLACK FRIDAY 2012 a fost cea mai buna zi din an pentru retaileri. Romanii au cheltuit vineri, cu o ocazia celei mai mari campanii de oferte promotionale, cunoscuta sub denumirea de BLACK FRIDAY 2012 , aproximativ 45 de milioane de euro pe produse IT, electronice si electrocasnice, potrivit unei estimari realizate pentru “gandul” de Iulian Stanciu, directorul general al eMAG.
Reprezentantii magazinelor online apreciaza o crestere a vanzarilor de 16 ori fata de o zi obisnuita.
Pe de alta parte, sute de romani au stat la cozi interminabile in reprezentantele retailerilor nationali de unde au cumparat in general televizoare, aspiratoare si laptop-uri.
„Estimez ca azi (vineri n.n.) vanzarile vor fi de 16 ori mai mari decat intr-o zi normala de vineri, adica 45 de milioane de euro. Doar prin acest eveniment intreaga piata (de IT, electronice si electrocasnice n.n.) va creste cu 4%”, a declarat pentru “gandul” Iulian Stanciu.
Majoritatea retailerilor si-au prelungit campania BLACK FRIDAY, unii dintre ei avand oferte noi, valabile pana luni, dupa ce si-au epuizat stocurile initiale, reiese din informatiile furnizate “gandul” de reprezentantii magazinelor online.
Iulian Stanciu mizeaza pe vanzari totale de circa 15 milioane de euro in cadrul campaniei BLACK FRIDAY pe care eMAG a decis ca o va prelungi si sambata si duminica.
“Pana acum avem peste 100.000 de produse deja comandate, in valoare de 10 milioane de euro. Varful de vanzari a trecut. Pana luni estimam ca vom ajunge la 15 milioane de euro”, a declarat pentru “gandul” Iulian Stanciu.
Fata de editia de anul trecut, vanzarile eMAG in cadrul celei mai mari campanii de oferte promotionale au fost de doua ori mai mari.
La eMAG, cele mai vandute categorii de produse au fost televizoarele 3D, laptop-urile, tabletele, imprimantele, dar si oferte de sejur in Sibiu sau in Santorini.
Reprezentantii EvoMAG.ro au declarat pentru “gandul” ca ofertele lor vor fi valabile pana sambata la ora 13:00.
Vineri a fost de departe cea mai aglomerata zi pentru magazinele online, site-urile lor inregistrand date record de trafic de internet.
Campania a inceput cu stangul insa, pentru ca majoritatea site-urilor au cazut inca de la primele ore dupa inceperea campaniei BLACK FRIDAY 2012, adica imediat dupa miezul notii, iar altele au cazut chiar de joi seara.
Cel mai mare retailer online în IT, electronice si electrocasnice, eMAG, si-a tinut secreta ora de incepere a campaniei.
„Nu exista site care sa nu pice de Black Friday. Daca nu pica, inseamna ca ofertele nu au fost bune”, a declarat la gandul LIVE Radu Apostolescu, vicepresedinte eMAG.
„Oferta noastra a inceput vineri dimineata, la ora 8:00. Varful de vizitatori online unici a fost de 130.000. Site-ul nostru s-a blocat de trei ori, in total mai putin de 20 de minute”, a spus Stanciu.
Si reprezentantii EvoMAG spun ca se asteptau la „mici dificultati in administrarea momentului”.
Apostolescu spune ca magazinele care participa la campania BLACK FRIDAY renunta la profit pentru a se promova.
„BLACK FRIDAY este ziua in care toata lumea este pe profit zero sau putin in pierdere. Toti accepta acest lucru ca sa atraga atentia asupra lor”, a declarat vicepresedintele eMAG, la gandul LIVE.
Cu acest prilej, cei interesati au putut cumpara, de exemplu, cuptor cu microunde cu 199 lei, frigider cu 499 de lei, TV 3D 1.499, iPad2 cu 999 lei.
Mihai Patrascu, fondator si director executiv al magazinului online EvoMAG, spune ca cel mai bine s-au vandut laptop-urile scumpe.
„La pranz, evoMAG vanduse peste 40% din stoc. „Ne asteptam ca la BLACK FRIDAY sa se vandă cel mai bine tabletele si LCD-urile, insa cele mai multe comenzi au fost pentru smartphone-uri si laptop-uri. Dintre laptop-uri noi ne asteptam sa avem cele mai multe comenzi pentru modelele mai ieftine, insa cele mai solicitate au fost cele de peste 2.500 de lei bucata”, a declarat pentru „gandul” Mihai Patrascu.
In oferta pentru BLACK FRIDAY 2012, EvoMAG a avut 250 de categorii de produse, fata de mai putin de 100 de categorii de produse in cadrul editiei din 2011.
Valoarea cosului mediu de cumparaturi la EvoMAG a fost vineri de 220 de euro pe persoana, comparativ cu 150 de euro pe persoana anul trecut.
„Avem camioane care pleaca dintr-un depozit la o jumatate de ora distanta. Daca am fi avut marfa, puteam sa vindem de cinci ori mai mult”, spun oficialii eMAG.
KOYOS.ro este un alt magazin online care a participat la campania BLACK FRIDAY 2012 unde au existat vineri reduceri de preturi de pana la 80%. Reprezentantii sai estimau ca in topul preferintelor clientilor lor se vor afla anul acesta atat tabletele, cat si telefoane mobile, laptopurile sau electrocasnice.
Unul dintre site-urile indisponibile in prima parte a zilei a fost cel al Altex, problemele fiind rezolvate ulterior. Compania a anuntat ca in primele ore ale zilei de vineri, prima zi a campaniei,in magazinele Altex si Media Galaxy s-au inregistrat vanzari de 15 ori mai mari fata de o zi obisnuitasi ca se asteapta ca vanzarile din aceasta promotie sa depaseasca valoarea estimata initial, de 5 milioane de euro.
Flanco a anuntat ca inregistra vineri, la două ore de la lansarea campaniei, vanzari de peste 30 ori mai mari decat intr-o zi obisnuita, cu sute de oameni in fiecare magazin.
Cea mai vanduta categorie in magazinele Flanco a fost cea a televizoarelor cu ecran plat, urmata de notebook-uri si de masini de spalat.
DOMO a inceput promotiile inca de pe data de 19 noiembrie si le-a mentinut pana vineri, 23 noiembrie. Ofertele speciale au fost disponibile la toate magazinele retailerului si, potrivit site-ului oficial al Domo, au fost reduceri de pana la 50% la televizoare, laptopuri si masini de spalat.Retailerul a oferit, de asemenea, cu un voucher, reduceri de 20% la toate produsele care nu sunt aflate in alte promotii.
Conceptul BLACK FRIDAY, preluat de pe piata americana, marcheaza intrarea in sezonul de cumparaturi de iarna prin acordarea de reduceri semnificative de preturi, in general pentru o zi.
Circa 4,1 milioane de romani au auzit de aceasta campanie si au asteptat ofertele retailerilor, iar dintre acestia 59,3%, respectiv 2,43 milioane, au fost interesati sa faca achizitii, potrivit unui studiu realizat de compania Daedalus.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!