Black Friday 2012 pe eMag

 

Compania eMag, cel mai mare retailer IT&C local, a investit doar în ultimele luni peste 200.000 de euro în software si echipamente ca parte a unui program demarat înca de anul trecut si care are ca tinta, printre altele, ca infrastructura companiei sa poata sustine numarul mare de accesari al site-ului, de comenzi si de apeluri la call-center în ziua în care este organizat „Black Friday” si în care vânzarile re­tail­e­rului pot depasi încasarile dintr-un întreg an ale unui jucator mai mic din retailul online IT&C.

„Ne-am pregatit începând imediat cu a doua zi dupa editia Black Friday de anul trecut”, spune Iulian Stanciu, directorul general al eMag, rememorând modul în care eMag a facut fata anul trecut evenimentului de shopping de o zi în cadrul caruia zeci de produse sunt disponibile la preturi reduse si cu câteva zeci de procente.

„Au fost 40.000-50.000 de utilizatori simultan pe site. Si am avut la un moment dat 100.000. În mod normal ar fi trebuit sa mearga site-ul, uneori mai greu. Dar a fost o combinatie de erori greu de prevazut pentru ca s-a derulat practic o luna întreaga într-o singura zi, care a început la 5 dimineata.” Anul trecut, site-ul eMag a fost blocat de mai multe ori pe fondul numarului mare de clienti, care la un moment dat nu stiau daca reusisera sau nu sa înregistreze comenzile si sa efectueze platile. Pe acest fond, la un moment dat s-a blocat si call-center-ul. „Totul a fost de patru ori peste asteptari anul trecut”, puncteaza Radu Apostolescu, directorul de dezvoltare si singurul fondator al magazinului online care a ramas în eMag dupa cele doua schimbari majore de actio­nariat prin care a trecut retailerul de la înfiintarea din 2001 (preluarea pachetului majoritar de catre Iulian Stanciu în 2009 si tranzactia cu Naspers din acest an).

Ce a facut mai exact eMag pentru editia din acest an a Black Friday?

„Dupa editia de anul trecut am definit 80 de proiecte si am alocat resurse puternice pentru dezvoltarea lor”, spune Stanciu, care adauga ca în acest context programatorii si departamentul care se ocupa de infrastruc­tura au reusit sa obtina finantare pentru proiecte care altfel ar fi putut fi ignorate. „Asa ei si-au prioritizat toate proiectele lor de infrastructura. Noi de obicei dadeam aceste proiecte de infrastructura la o parte, dar acum cu Black Friday le-au pus ei pe toate în fata si am investit mult. Numai în hardware si software am investit peste 200.000 de euro în ultimele luni.”

Schimbarea va fi si una tactica, în sensul ca toti managerii eMag care sunt implicati în acest proiect se vor strânge într-un asa-numit „war-room” de unde vor coordona razboiul cu ceilalti rivali de pe piata, pentru a câstiga cât mai mult din piata.

„Vrem sa facem un fel de «war-room». Anul trecut am avut o pro­blema si de aici – pentru ca umblam de la un birou la altul, de la un departament la altul, ne intersectam pe scari, ne spuneam – stai putin, si luam decizii târzii sau gresite si de aici am ajuns la tot felul de decizii gresite si am avut si întârzieri (…). Anul acesta vom defini niste indicatori, îi punem mare pe un ecran si stam toti cei 10 oameni implicati în camera toata ziua de dimineata pâna seara. Am învatat multe din experienta de anul trecut.”

Adrian Secealnu, zf.ro

Cuvinte cheie: , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie