Ecaterina Andronescu: Invatamantul profesional isi propune sa asigure egalitatea de sanse si de acces la educatie

 

Prezenta la reuniunea de lucru a Comisiei de Dialog Social, care s-a desfasurat la Prefectura Cluj, cu tema „Invatamantul tehnic si profesional din Romania – prezent si perspective”, Ecaterina Andronescu, ministrul Invatamantului, a sustinut ca invatamantul profesional isi propune sa asigure egalitatea de sanse si de acces la educatie.

In plus, acesta trebuie sa  beneficieze de contracte ferme cu angajatorii, altfel sansa acestora este minimă.

Andronescu a afirmat ca exista diferenta foarte mare intre performantele scolilor, existand unitati de invatamant foarte bune, cu care se poate intra in orice competitie, si „unitati departe de orice performanta”.

„Daca este sa ne uitam la evaluarea de la clasa a VIII-a, este foarte usor sa constatam ca 56.000 de elevi nu au obtinut nici macar nota cinci. Din totalul menţionat, 37.000 sunt din mediul rural. Deci iata o evaluare a scolii gimnaziale, cu scoli foarte bune si cu scoli din mediul rural si din cartierele de margine de orase in care elevii nu iau nici macar nota de trecere”, a spus ministrul Educaţiei.

La nivel de clasa a XII-a se constata aceeasi diferenta, existand licee teoretice care au un procent de promovare la bacalaureat de 85% si 100% si liceele tehnologice unde media de promovare este de doar 25%, ba chia sunt si grupuri scolare tehnologice unde nu promoveaza niciun elev.

Egalitatea la sanse si de acces la educatie se poate realiza prin demararea unor proiecte paralele pentru scolile din cele doua extreme , iar in cazul scolilor profesionale, acestea trebuie sa fie racordate la nevoile de pe piata muncii, a opinat Andronescu.

„Cred ca in acest moment nu trebuie sa mergem mai departe cu proiecte care au acelasi mod de aplicare. Trebuie gandite proiecte pentru scolile performante si sa fim cu ochii pe elitele societatii romanesti, care vor aduce performanta, iar pe de alta parte sa încercăm sa asiguram egalitatea de sanse si de acces la educatie, prin proiecte de crestere a calitatii procesului de invatamant. Nu sunt vinovati copiii din mediul rural ca s-au nascut acolo si ca sansele lor spre o cariera profesionala de top sunt din ce in ce mai reduse. In aceste luni, la minister construim proiecte paralele pentru scolile din cele doua extreme. Intre aceste proiecte, unul deosebit de important este cel care regandeste scoala profesionala si liceul tehnologic, care trebuie sa fie racordate la nevoile de pe piaţa muncii„.

Nevoile de pe piata muncii a fost punctul de plecare pentru regandirea sistemului de invatamant, in contextul in care angajatorii nu gasesc pe piata muncii, meseriasii de care au nevoie, precizeaza Agerpres.ro.

I.T.F.

Cuvinte cheie: , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie