TUI a scos Romania din cataloagele tiparite

 

România nu mai apare în aceasta toamna în cataloagele tiparite de TUI, iar acesta este un semnal negativ, a declarat luni într-o conferinta Corina Martin, presedintele ANAT, care a aratat ca negocierile au fost purtate exclusiv între operatorul german si MDRT.

„Reprezentantii TUI ne-au anuntat ca România nu mai apare în cataloagele TUI, dar apare în mediul online. Apare în produsele online scoase la vânzare de TUI. Nu mai este în catalogul tiparit, printat. Sigur ca nu este bine, aici sunt discutii în care intervine MDRT”, a spus Martin.

În anul 2009 MDRT a semnat un contract cu TUI pentru ca turoperatorul sa revina din 2010 în România. Din 2006 grupul german a renuntat sa mai aduca turisti în România si a scos din cataloagele sale de promovare statiunile românesti, nemultumit de conditiile de cazare, preturile mari practicate de hotelieri, zgomotul si lipsa curateniei din localitati.

„Evident ca este un semnal negativ. Din punctul nostru de vedere, vrem ca în sezonul 2013 lucrurile sa reintre în normal în relatia cu TUI, astfel încât sa dovedim ca litoralul si, bineînteles, restul destinatiilor românesti, merita atentia cuvenita. Relatia de negociere si de discutie este purtata exclusiv între TUI si MDRT”, a afirmat Martin.

Ea a adaugat ca piata germana este considerata una traditionala pentru litoralul românesc.

„Daca TUI s-ar retrage din România sigur ca de aici încep foarte multe probleme, asa cum s-a întâmplat acum sase ani, atunci când a început acel scandal al plajelor”, a mai spus sefa ANAT.

Cataloagele tiparite ale TUI au tiraje de milioane de exemplare si se difuzeaza în mai multe tari.

România apare, în schimb, cu opt hoteluri în cataloagele difuzate de Thomas Cook Neckermann pe piata germana si cu sase unitati de cazare în cataloagele pentru piata polonezâ.

Surse din turism au declarat în luna august pentru MEDIAFAX ca TUI si ITS, doua dintre cele mai mari grupuri de turism din lume, intentioneaza sa înceteze de anul viitor sa mai aduca turisti în România, nemultumite de lipsa promovarii pe piata germana si de imaginea României în strainatate, deteriorata în ultima vreme pe fondul situatiei politice.

„Cele doua grupuri intentioneaza sa se retraga pentru ca o serie de promisiuni facute de MDRT în ultimii ani nu au fost înca onorate. Printre altele, s-au promis în toamna anului trecut investitii în promovarea României în Germania în valoarea de 3 milioane de euro în urmatorii doi ani si nu s-a facut nimic”, au mentionat atunci sursele.

Desi reprezentantii MDRT au evitat sa faca public numarul turistilor adusi de TUI pe litoralul românesc, au afirmat, totusi, ca TUI si ITS au adus împreuna, în aceasta vara, pe litoral, peste 2.000 de turisti germani.

Cu toate acestea, unii reprezentanti ai agentiilor de turism sustin ca TUI nu a adus mai mult de câteva sute de turisti în statiunile de pe litoral.

Liviu Iancu, mediafax.ro

Cuvinte cheie: , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie