Magazinele specializate, nisa comertului de retail

 

Cum poate supravietui un singur magazin sau o retea mica de retail, în conditiile în care volumul este cuvântul de ordine pe piata româneasca de retail?

În lipsa unei forte mari de negociere în relatia cu furnizorii, micii retaileri nu pot juca pe cartea preturilor mici, asemenea hipermarketurilor. În schimb, cei mici mizeaza pe o relatie mai personala cu clientul si pe furnizarea unei game de produse mult mai extinse (în functie de specializarea fiecaruia) decât pot oferi retaileri precum Carrefour, Cora, Metro sau Mega Image.

”Numai oferind ceva ce nu se gaseste oriunde îti poti forma o clientela”, comenteaza Bogdan Belciu, partener la PwC

Pe scurt, micii retaileri vând produse/ servicii cu o valoare adaugata mai mare, motiv pentru care îsi permit si adaosuri comerciale mai mari. Cu alte cuvinte, ceea ce nu se poate obtine prin volume mari este compensat prin marje mai bune. În conditiile în care vânzarile sunt relativ reduse în retailul de nisa, sa fie marjele de profit principala atractie pentru investitori?

Paradoxal, chiar daca marjele comerciale sunt mai mari decât în cazul hipermarketurilor, rata profitabilitatii nu este cu mult superioara. În cazul retailului mare, marjele de profit net graviteaza în jurul a 5-10%. Pentru comerciantii de nisa, marja poate fi dubla, însa este raportata la venituri incomparabil mai mici.

Ileana Ilie, Capital.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie