Ce se modifica la cazierul fiscal

 

MInisterul Finantelor propune, printr-un proiect de ordin lansat in dezbatere publica, noi reglementari in ceea ce priveste cazierul fiscal. Noile reguli propuse de Finante vizeaza completarea procedurii de inscriere si actualizare a datelor din cazierul fiscal, dar si modificari la unul dintre formularele utilizate in acest sens.

 Proiectul de ordin al MFP a fost publicat pe pagina de internet a ANAF si ar urma sa modifice si sa completeze Ordinul MFP nr.2696/2011 privind aprobareamodelului si continutului formularisticii necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal, modul de organizare, gestionare si acces la informatiile din cazierul fiscal.

Prin modificarile aduse, Finantele completeaza procedura de inscriere si actualizare a datelor din cazierul fiscal cu dispozitii speciale privind scoaterea din evidenta cazierului fiscal a informatiilor privind inactivitatea fiscala. In acelasi timp, proiectul de ordin modifica formularul 508 „Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscala”.

Aceste modificari sunt necesare in conditiile in care prin Legea nr.113/2012 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 25/2011 pentru modificarea art. 7 din OG nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, a fost reglementata scoaterea din evidenta cazierului fiscal al reprezentantului legal al persoanei juridice inactive a mentiunii privind inactivitatea fiscala, in situatia in care persoana juridica inactiva este radiata din Registrul contribuabililor.

Mai exact, potrivit noilor prevederi legale (despre care AvocatNet.ro a scris mai multe AICI), inactivitatea fiscala inscrisa in cazierul fiscal al reprezentantului legal al unei persoane juridice aflate in inactivitate fiscala si radiata se scoate din evidenta la data implinirii unui termen de un an de la data radierii persoanei juridice.

Ce se modifica la procedura de inscriere a datelor in cazierul fiscal

Proiectul de ordin al MFP completeaza procedura de inscriere si actualizare a datelor din cazierul fiscal cu o serie de dispozitii speciale referitoare la scoaterea din evidenta cazierului fiscal a situatiilor privind inactivitatea fiscala, inscrise in cazierul fiscal al reprezentantilor legali ai persoanei juridice
inactive, care s-a radiat din Registrul contribuabililor fara a fi reactivata.

Conform acestor dispozitii, situatiile privind inactivitatea fiscala se scot din evidenta cazierului fiscal al reprezentantului legal al persoanei juridice declarate inactive, care s-a radiat din Registrul contribuabililor fara a fi reactivata, la data implinirii unui termen de un an de la data radierii
persoanei juridice.

Pentru scoaterea din evidenta cazierului fiscal a acestor situatii, fisa de actualizare se intocmeste de catre compartimentul cu atributii in gestionarea Registrului contribuabililor din cadrul organului fiscal in a carui evidenta a fost inregistrata persoana juridica declarata inactiva fiscal, care s-a radiat fara a fi reactivata, dupa primirea informatiei/comunicarea documentului care atesta radierea persoanei juridice declarata inactiva fiscal, prin completarea formularului 508 „Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscala”, la care se bifeaza casuta „reprezentant legal al persoanei juridice declarate inactiva fiscal”.

Ulterior, fisa de actualizare se transmite compartimentului pentru gestionarea cazierului fiscal din cadrul organului fiscal in a carui sfera de competenta intra gestionarea cazierului fiscal al reprezentantului legal al persoanei juridice declarate inactive, care s-a radiat fara a fi reactivata.

Prin proiectul de ordin lansat in dezbatere publica, Finantele modifica si formularul 508 pentru a fi armonizat cu noile prevederi.

Roxana Neagu, Avoacatnet.ro

Cuvinte cheie: , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie