Victor Ponta: Ne omoara birocratia politica
Premierul Ponta a solicitat conducerii Ministerelor Transporturilor, Finantelor, Justitiei si Secretariatului General al Guvernului sa gaseasca o solutie pentru reluarea licitatiei la autostrada Comarnic-Brasov, aratând ca „birocratia politica” si CNSC au blocat aceasta procedura.
La începutul sedintei de miercuri a Guvernului, premierul a cerut ca Ministerul Transporturilor sa prezinte saptamâna viitoare o informare cu privire la situatia de la autostrada Comarnic-Brasov si ca, împreuna cu Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Justitiei si Secretariatul General al Guvernului, în subordinea caruia se afla Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor (CNSC), sa gaseasca o solutie juridica pentru deblocarea situatiei.
„Înteleg, asa cum am solicitat, ca ati încercat sa reporniti licitatia pentru Comarnic-Brasov. Iarasi ne-am împiedicat la CNSC. Ne omoara birocratia si ne omoara birocratia politica. De 20 de ani nu reusim sa facem o trecere mai normala de la Comarnic la Brasov. Acuma nu ne lasa CNSC, numit de fostul guvern ca sa nu ne lase pe noi”, a spus Ponta.
Licitatia CNADNR pentru consultanta la reactualizarea studiului de fezabilitate aferent contractului de concesiune a tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, în valoare estimata de 23,6 milioane lei fara TVA, a fost suspendata a doua oara de CNSC, pentru probleme privind caietul de sarcini.
Decizia a fost luata de Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor, dupa ce casa de avocatura „Bostina si Asociatii” a depus din nou o contestatie fata de modul de atribuire a acestui contract de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din România (CNADNR).
Licitatia a mai fost suspendata în luna mai, pentru probleme privind documentatia de atribuire.
„Am depus aceasta a doua contestatie pentru ca, pe de o parte, am considerat ca unele din cerintele autoritatii sunt în afara cadrului legislativ aplicabil procedurii si a proiectului propus si, pe de alta parte, deoarece autoritatea contractanta nu a modificat caietul de sarcini în conformitate cu deciziile anterioare ale CNSC. Odata ce Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale va opera modificarile corespunzatoare reglementarilor în vigoare, vom participa la licitatie”, a declarat într-un comunicat avocatul asociat Mihai Marian, coordonatorul ariei de practica „Infrastructura”, din cadrul Bostina si Asociatii.
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor a admis cererea casei de avocatura de a suspenda procedura de atribuire, în stadiul în care se afla, pâna la solutionarea pe fond a cauzei.
La începutul acestui an, Ministerul Transporturilor a anuntat ca va revizui studiul de fezabilitate a autostrazii Comarnic-Brasov, proiect abandonat în 2010, iar la începutul lunii mai CNADNR a lansat licitatia, valoarea estimata a contractului fiind de 23,6 milioane lei, fara TVA, pentru o durata de 20 luni. Proiectul este finantat din bugetul de stat.
Consultantul va actualiza studiul de fezabilitate, va elabora analizele necesare, precum si documentatia de atribuire a contractului de concesiune si va recomanda structura financiara care va atrage oferte competitive din sectorul privat.
Totodata, câstigatorul licitatiei va asigura asistenta tehnica, juridica si financiara în pregatirea, lansarea si atribuirea contractului de concesiune, precum si asistarea în etapa de închidere financiara, si va întocmi documentatia aferenta contractului dintre sectorul privat si autoritatea contractanta.
Statul a mai încercat de doua ori sa construiasca autostrada Comarnic-Brasov, ultima tentativa având loc în 2010, când câstigatorul licitatiei, asocierea Vinci (Franta)-Aktor (Grecia), a renuntat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anuntat ca a anulat contractul de constructie a autostrazii pentru ca statul român nu a acceptat anumite clauze, situatie care a facut imposibila asigurarea finantarii.
Tronsonul Comarnic-Brasov, cu lungime de 55 de kilometri, avea ca termen de realizare anul 2014. Dupa finalizarea lucrarilor, statul român ar fi platit în 26 de ani în total 4,8 miliarde de euro.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!