Viteza de constructie a autostrazilor in Romania: 70 cm/h
În mod sigur nu ar mai trebui sa ne mire ca au trecut 8 ani si înca ne mai chinuim sa scoatem la capat proiectul autostrazii Transilvania. Statul român abia se chinuie cu proiectele de drumuri nationale. Radiografia de mai jos este suficient de graitoare.
Despre ce este vorba mai exact?
Drumul national 66A este asfaltat pâna la Câmpu lui Neag, continuându-se apoi ca drum forestier, accesul traficului auto fiind posibil numai pe anumite portiuni. Astfel, s-a considerat „necesar si oportun” realizarea drumului de legatura care sa lege Câmpu lui Neag si Cerna. Pâna aici, toate bune.
Conform anexei, indicatorii tehnico-economici ai acestei bucati de drum national reprezinta o lungime totala de 18,6 km, iar valoarea totala cu TVA este de 248.304.000 de lei. La un curs de 4,1648 de lei, rezulta un cost pe km de 3,2 milioane de euro. Adica, aproximativ costul de km al autostrazii Arad-Timitoara, care a fost facuta cu 3,5 milioane pe km. Ce e drept, acest drum national este realizat într-o zona de munte.
În urma cu doi ani s-au aprobat celebrele standarde de cost pentru proiectele de infrastructura. Conform acestor norme, standardul pentru constructia unui drum national este de 1.271.800 de euro/kilometru.
Mai interesant este însa ca durata de realizare a celor 18 km de drum national este de nici mai mult nici mai putin de 36 de luni. Adica 6 km pe an.
Finantarea obiectivului de investitii se face de la bugetul de stat, prin Bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie.
Opt ani de Bechtel în România: autostrada dezamagirii totale
Pe 16 iunie 2004, când au început lucrarile la Brasov-Bors, autoritatile de atunci promiteau ca la finele acestui an vom circula pe cei 415 kilometri ai autostrazii. Realizati sunt doar 52.
S-au împlinit opt ani de la taierea panglicii – eveniment la care au participat premierul Adrian Nastase, ministrul transporturilor, Miron Mitrea, cel de interne, Ioan Rus, si vicepresedintele Bechtel de atunci, Charles Redman -, daca e sa comparam realizarile la autostrada Brasov-Bors (70 cm/h) cu indicatorii tehnico-economici ai acestui drum national, ajungem tot la 70 de centimetri pe ora.
De data aceasta nu este vorba de autostrada, ci de un drum national.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!