Competitie intre modelele gamei Dacia
Odata cu lansarea noului Lodgy, dar si a lui Dokker, Dacia detine acum în portofoliul sau trei modele de familie cu trasaturi similare – cinci sau sapte locuri, portbagaj spatios si un pret cu pâna la 10.000 de euro mai mic decât cel al competitorilor directi. Cu toate acestea, odata cu lansarea celor doua noi modele, acestea au însa un competitor redutabil chiar în gama Dacia – Logan MCV, versiunea break a lui Logan lansata în toamna anului 2006, la Paris si care va iesi din productie peste doua luni. Pe de alta parte, în timp ce Lodgy si Logan MCV pot fi echipate cu pâna la sapte locuri, noul Dokker dispune de maxim cinci locuri. Dar chiar si asa, în versiunea cu cinci locuri toate trei ofera un interior spatios si un portbagaj demn de o utilitara.
În ceea ce priveste pretul, cel mai mic pret de pornire dintre cele trei modele Dacia îl are Dokker, costând de la 9.000 de euro pentru motorizarea de 1,6 litri MPI pe benzina de 85 CP, urmat de Lodgy (cu cinci locuri) care cu aceeasi motorizare costa 9.500 de euro, în timp ce Logan MCV porneste de la 11.300 de euro – dar aici trebuie subliniat ca este vorba de echiparea Laureate, versiunea de top dar si singura care mai este disponibila. Aceasta include geamuri electrice, radioCD, dublu airbag si aer conditionat, în timp ce echiparile de baza de la Dokker si Lodgy nu ofera mai nimic.
În cazul în care se iau pentru toate trei versiunile cu cinci locuri si motor diesel de 1,5 litri dCi de 90 CP, cel mai accesibil este Logan MCV, cu un pret de 13.050 de euro cu TVA inclus, în timp ce Lodgy si Dokker în versiuni similare costa 13.600 de euro. Daca tot am discutat despre motorizari, dintre cele trei cu motorul pe benzina de 85 CP Dokker accelereaza pâna la 100 km/h în 14,5 secunde si poate atinge 160 km/h, la fel ca si Lodgy, în timp ce Logan MCV accelereaza în 14,3 secunde si poate rula cu pâna la 163 km/h.
Ca lungime, cel mai mare este (cum era si de asteptat) Lodgy, care are 4,5 metri lungime, fata de putin peste 4,4 metri în cazul lui MCV si 4,36 în cazul lui Dokker.
Un alt indicator luat în calcul la aceste masini este portbagajul – 800 de litri la Dokker, 700 de litri la MCV si 827 de litri pentru Lodgy.
Din punct de vedere al sigurantei, spre deosebire de Lodgy si Dokker, Logan MCV nu poate fi echipat cu sistem electronic al stabilitatii ESP nici macar optional. Pe de alta parte, din punct de vedere al sigurantei oferite pasagerilor, singura îmbunatatire vizibila între Logan MCV lansat în 2006 si cele doua lansate anul acesta este ESP-ul. În continuare sunt disponibile tot patru airbaguri, doua laterale si doua frontale, cele tip cortina neexistând în oferta. Mai mult, ca si Loganul lansat în 2004, si noile modele Dacia lansate acum primesc tot trei stele la testele de siguranta ale EuroNCAP,semn ca francezii nu sunt interesati în siguranta clientilor Dacia, cum sunt în cea a clientilor Renault – toate modelele marcii franceze au cinci stele la EuroNCAP, cu exceptia lui Symbol, modelul produs în Turcia pentru piete emergente cum este si cea a României si care nu a fost deloc testat oficial.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!