Pariul nebun de 15 miliarde de euro pus pe Dacia
Dacia Logan, „pariul nebun” al lui Louis Schweitzer, masina de 5.000 de euro, prima masina „low-cost”, a luat piata europeana prin surprindere în 2004, atunci când Renault a lansat-o oficial. Dupa opt ani, doua luni si putin peste doua saptamâni de atunci, timp în care peste 2,5 milioane de masini s-au vândut sub sigla Logan la nivel mondial, francezii prezinta primele imagini oficiale cu cea de-a doua generatie a automobilului care a revolutionat industria auto. Indiferent daca s-a numit Dacia Logan, Renault Logan, Nissan Aprio în Mexic, Mahindra Verito în India sau Renault Tondar în Iran, la aproape un deceniu de la lansarea sa presa internationala în continuare vorbeste de importanta automobilului si impactul major al acestuia care a dus la o cursa a reducerilor de costuri în industria auto. Acum, constructorii auto au lansat special modele pentru a concura cu noul Logan pe un segment pe care putini constructori auto s-au aventurat.
Design cu influente germane, echipare mai bogata, motoare noi si de înalta tehnologie si o apropiere tot mai mare de automobilele europene, acestea sunt principalele caracteristici anuntate de primele imagini si informatii cu privire la cea de-a doua generatie a Daciei Logan, dar si a noului Sandero.
Primele imagini au fost publicate ieri pe internet de francezii de la L’Automobile Magazine, confirmând astfel zvonurile ca în cadrul Salonului Auto de la Paris, care începe pe 27 septembrie, Dacia va lansa cele doua noi modele.
În timp ce la nivel mondial Renault a produs peste 2,5 milioane de masini din gama Logan, 1,5 milioane au fost produse în cei opt ani la Mioveni, productia din România contribuind cu venituri de peste 15 miliarde de euro.
Lansarea lui Logan în iunie 2004 a reprezentat momentul în care România a ajuns pe harta europeana a centrelor de productie auto, iar la opt ani de la acel moment Dacia a ajuns sa aiba 8% din exporturile tarii, majoritatea catre Europa de Vest, dar si 3% din Produsul Intern Brut al României.
„Noua Dacie a înnebunit Parisul. De la portarii hotelului unde au fost cazati cei 80 de membri ai delegatiei române si pâna la cotidianul Le Monde, Parisul pare preocupat, ca si Bucurestiul, de un singur subiect: lansarea noului model Dacia de 5.000 de euro”, scria ZF în editia din 2 iunie 2004, adica cu aproape opt ani si doua luni în urma. Si pentru ca a înnebunit Parisul, Logan, desi proiectat pentru pietele emergente, a fost lansat comercial si în Europa de Vest, piata care a devenit în ultimii ani cea mai mare pentru masinile produse la Mioveni.
Spre deosebire de prima generatie a Logan, care în 2004 era doar începutul unei întregi noi game de automobile, completata ulterior de Logan MCV, Logan Van, Logan Pick-up, Sandero, Duster si mai nou Lodgy, Dokker si Dokker Van, cea de-a doua generatie vine într-un context economic complet diferit.
Daca în 2005, primul an întreg de productie pentru Logan, din cele 146.000 de masini produse doua treimi erau comercializate pe piata locala, în prezent vânzarile din România reprezinta sub 10% din productia anuala de aproape 330.000 de masini de la Mioveni. Mai mult, în timp ce din 2004 gama automobilelor din gama Logan continua sa creasca, fiind completata aproape în fiecare an, în 2012 Renault deja a decis oprirea productiei a trei modele la Mioveni – Logan MCV, Pick-up si Van, acestea fiind înlocuite de noile Lodgy, Dokker si Dokker Van produse la noua uzina din Tanger, Maroc.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!