Corpul de Control al Primului-Ministru: Tarom trebuie sa regândeasca reteaua de rute pe care opereaza pentru a nu mai pierde bani

 

Tarom trebuie sa regândeasca reteaua de rute pe care opereaza pentru a nu mai pierde bani, sa exploateze eficient flota de avioane care în prezent este foarte eterogena (aeronave din cinci familii diferite), sa implementeze o politica de distributie eficienta prin care sa valorifice toate canalele de distributie (inclusiv internetul) si sa reanalizeze procedurile prin care face achizitiile publice. Acestea sunt concluziile unui raport al Corpului de Control al Primului-Ministru, dar si ale unui raport al Roland Berger, vazute de Ziarul Financiar. În absenta acestor masuri, compania risca sa se afunde si mai mult în pierderi si sa ramâna fara lichiditati.

Cele mai multe rute pe care opereaza Tarom au fost neprofitabile în ultimii patru ani, compania aeriana de stat, cu pierderi de aproape 200 de milioane de euro în perioada 2008-2011, renuntând la prea putine dintre aceste curse.
Doua treimi din rutele care le are Tarom spre Europa de Sud-Est au un grad mediu de încarcare de 54%. Pe cursele spre destinatii din Orientul Mijlociu gradul de ocupare este de 66%, cel mai bun grad de încarcare fiind pe rutele interne, de 67%, arata datele din raportul Roland Berger, vazut de ZF.

Politica de distributie, traditionala. Nu s-au valorificat toate canalele de distributie

Compania de stat continua sa aiba o politica de distributie si de pret traditionala, nefiind implementat un mix activ de distri­butie prin mai multe canale de vânzari.

Anul trecut Tarom a vândut doar 7% din biletele de avion pe internet, fata de 90%, cum vând companiile low-cost, si de 20%, cum înregistreaza alti jucatori tradi­tionali, arata raportul Roland Berger vazut de ZF.

Tarom a vândut cele mai multe bilete, 69%, prin intermediari (de exemplu, agentii de turism), 13% prin birouri proprii si restul prin parteneriate cu alte companii aeriene. Asta în conditiile în care din ce în ce mai multe companii aeriene încearca sa îsi atraga clientii direct pe propriul site de rezervari pentru a reduce costurile, de exemplu low-costul Wizz Air vinde peste 80-90% din bilete online, neavând birouri locale.

Mirabela Tiron, ZF.ro

Cuvinte cheie: , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie