Valer Blidar pariaza pe constructia de tramvaie
Vagoane, tramvaie, licitatii, productie, export. Câteva cuvinte cheie în businessul „pe sine“ al lui Valer Blidar. Care sunt asteptarile omului de afaceri Valer Blidar pentru acest an?
Cotat drept unul dintre cei mai activi oameni de afaceri din piata locala, prezent în TOP 300 Capital cu o avere estimata la 85-90 milioane de euro, Valer Blidar, proprietarul Astra Vagoane Calatori Arad, pariaza acum pe o noua linie de business: constructia de tramvaie. Este un vis mai vechi al industriasului aradean, materializat la finalul anului trecut. Dupa ce primul pas a fost facut – investitia în fabrica de la Arad, iesirea „în lume“ a modelului „Imperio“ si participarea la licitatii, a urmat al doilea: constructia unui model „Imperio Eco“, la uzina din Bucuretti, în parteneriat cu RATB (Regia Autonoma de Transport Bucuresti), sub aceeasi licenta Siemens, care a fost lansat recent.
De fapt, „este acelasi model“, explica scurt Blidar. „La Arad vorbim despre ecartament metric de 1.000 mm, iar la Bucuretti, de ecartament normal de 1.435 mm. Am cumparat licenta de la Siemens, ceea ce înseamna ca structura, tractiunea si comanda sunt conform licentei“, continua omul de afaceri punctând diferenta dintre cele doua. Bineînteles, fiecare oras îsi poate pune amprenta asupra tramvaiului, îl poate personaliza, în cazul în care, în urma unei licitatii, Imperio sau Imperio Eco va fi câttigator.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!