Ce face Carrefour cu magazinele din Romania
Retailerul francez Carrefour, unul dintre cei mai mari jucatori din comertul local cu afaceri anuale de peste 1 mld. euro, s-ar putea retrage de pe piata locala si ar putea vinde reteaua de circa 80 de magazine competitorilor de la Auchan, o alta retea din hexagon prezenta pe piata locala, potrivit agentiei de presa Thomson Reuters. Reprezentantii din România ai Carrefour nu au dorit sa comenteze informatia.
Agentia de presa reia subiectul unei posibile iesiri a Carrefour de pe o serie de piete, primele informatii privind aceste planuri aparând pentru prima data în urma cu patru-cinci luni într-un raport al ING.
Carrefour, al doilea cel mai mare retailer de la nivel mondial, ar putea avea nevoie de 3 mld. euro pentru a-si finanta planul de revenire pe plus al hipermarketurilor din Europa care trec printr-o perioada dificila. Totusi, situatia economica dificila si lipsa de surse de finantare îl pun pe seful Carrefour în fata unor decizii dificile, scrie agentia de presa Thomson Reuters.
În contextul informatiilor aparute pe piata Georges Plassat, CEO al grupului Carrefour, a anuntat ca nu iese de pe pietele din Brazilia si China, unele dintre cele mai mari economii ale lumii. Analistii se uita acum la tari precum Indonezia, Turcia, România, Polonia, Taiwan si Singapore, fiecare cu afaceri între 1 si 3 mld. euro. Britanicii de la Tesco, francezii de la Auchan si gigantul american Wal-Mart se numara printre potentialii clienti ai operatiunilor din Europa de Est.
Cristina Rosca, ZF.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!