Avantajul strategic al afacerilor de familie

 

Afacerile de familie din România reprezinta, în prezent, o mare parte a companiilor active pe piata, dar nu exista deocamdata conglomerate, precum Walmart, Samsung sau Volkswagen, potrivit Ernst & Young.

Astfel, pe lânga faptul ca economia româneasca impune o anumita limita de dimensiune, ea nu mai are traditia celei occidentale, deoarece familiile care au derulat afaceri solide în perioada interbelica si-au întrerupt misiunea antreprenoriala din cauza conditiilor politice.

Din datele Ernst & Young mai reiese ca, în acest moment, putem vorbi despre ”cel mult” o a doua generatie de antreprenori, care se pregateste sa preia afacerile de familie create în ultimii 20 de ani, transferul între generatii facându-se de la antreprenori nascuti si educati într-o societate închisa, spre o generatie cu studii în strainatate si cu viziune mai larga.

Decizia de a continua investitiile, chiar si în situatii economice dificile, implementarea constanta a unor strategii relevante, investitiile în inovatie, evitarea capcanei taierilor repetate de costuri ca singura metoda de adaptare la o piata în scadere si mentinerea constanta pe linia de plutire printr-un model de business adaptabil, precum si capacitatea de a-si motiva angajatii sunt principalele argumente care fac din afacerile de familie modele de luat în considerare în segmentul de business.

Avantajul strategic în fata corporatiilor datorat, în buna masura, faptului ca au mai putine parti externe interesate, le confera afacerilor de familie libertatea de a opera independent si posibilitatea de a lua decizii mult mai rapid. Adoptarea perspectivei pe termen lung în piata le permite sa faca investitii care nu vor aduce neaparat un profit pe termen scurt, dar care le plaseaza pe un loc bun în anii urmatori.

Agilitatea în luarea deciziilor, viziunea, privirea mereu atintita la orizont si experienta atâtor decenii pozitioneaza afacerile de familie drept cele mai pregatite si mai bine echipate organizatii care pasesc în era post-recesiune si în ”noua economie”.

Senica Micu, Capital.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie