Google pregateste schimbari majore astfel incat motorul de cautare sa poata raspunde precis la intrebari cat mai complexe
Google pregateste cele mai importante schimbari aplicate motorului de cautare in ultimii ani si se va concentra pe „cautarea semantica” ce va incerca sa dea ca rezultat cat mai multe raspunsuri precise la intrebarile puse de utilizatori, si nu doar liste de link-uri, scrie The Wall Street Journal. Google ofera deja raspunsuri directe la intrebari simple, insa tinta este sa se treaca la lucruri mai complexe. Primele schimbari se vor vedea in cateva luni, insa intreg procesul de modificare va dura cativa ani.
Amit Singhal, vicepresedinte la Google, spune ca motorul de cautare va incerca sa raspunda intrebarilor punctuale ale userilor extragand raspunsuri dintr-o uriasa baza de date ce contine „entitati” si anume locuri, oameni si lucruri, baza de date care a tot crescut in ultimii doi ani.
Amit Singhal spune ca rezultatul va fi cam „cum inteleg oamenii lumea” si a spus ca la multe cautari din prezent „tinem pumnii stransi sperand sa existe pe undeva o pagina cu raspunsul dorit”.
Google nu va renunta la cautarea bazata pe cuvinte cheie prezente pe diverse site-uri, insa vrea sa insiste mai mult si pe „cautarea semantica”, adica procesul prin care se poata intelege si sensul cuvintelor tastate de useri in campul de cautare. Acest tip de cautare va ajuta Google sa faca spre exemplu intr-un anumit text diferenta intre cuvantul „Jaguar” folosit ca marca de masina si cazul in care cuvantul este folosit ca nume de animal.
Singhal a spus ca un astfel de tip de cautare ar fi foarte util pe telefoanele mobile „Cand vom putea livra mici fragmente de informatie un astfel de sistem ar fi mai potrivit pentru cautarile pe telefonul mobil cu vocea”.
Apple are succes urias cu aplicatia Siri, iar Google nu are inca un concurent pe masura, insa clar lucreaza asiduu la asta.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!