„Sony se va schimba”, promite seful companiei, la prezentarea planului amplu de redresare
Kazuo Hirai, noul sef al Sony, admite ca o schimbare semnificativa este necesara, astfel incat compania sa redevina rentabila, si promite ca modificarile se vor petrece in urmatorii ani fiindca Sony nu si-a pierdut spiritul de antreprenoriat cu care a prosperat in anii 80′. Situatia este insa grava acum, compania a confirmat ca va renunta la 10.000 de oameni si va vinde o parte din diviziile neperformante, urmand sa se concentreze pe patru linii de business.
„Am auzit o multime de voci care cereau schimbarea”, a spus seful Sony la o conferinta de presa in Tokyo. „Sony se va schimba”, promite Hirai care adauga ca spiritul de antreprenoriat care a caracterizat Sony in trecut, nu a disparut, scrie AFP.
Sony a confirmat informatia aparuta pe surse acum cateva zile, cea conform careia va renunta la 10.000 de oameni, adica 6% din efectivele totale. Aceasta restructurare se va produce pana la 31 martie 2013, cu costuri totale de peste 700 milioane euro.
„Misiunea mea este redresarea Sony”, a spus Hirai care se confrunta insa cu o situatie grava din moment ce pierderile companiei au depasit sase miliarde dolari in anul fiscal 2011-2012. Mai ales divizia de televizoare este o problema fiindca a avut pierderi in ultimii opt ani si vanzarile anuale de 20 milioane unitati nu sunt suficiente pentru a aduce profit in lupta cu companiile sud-coreene si chineze.
Sony spune ca va reduce cu 40% numarul de modele de televizoare oferite, se va concentra mai mult pe vanzarile din pietele emergente si va incerca sa optimizeze procesele de pe liniile de fabricatie.
Compania spune ca va investi in patru domenii esentiale si promitatoare: imaging digital, console de jocuri, aplicatii si terminale mobile si sisteme medicale.
„Grupul trebuie sa se schimbe fiindca sufera de mai multe probleme”, spune M. Hirai care a adaugat ca gigantul japonez „nu a fost destul de rapid in luarea deciziilor”.
Obiectivul pentru anul fiscal 2014-2015 este realizarea unor vanzari de 84 miliarde euro si un profit operational de 4 miliarde euro.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!